اطلاعات عمومی سیگار

شیوع خرید سیگار در سراسر جهان

2 min 2 copy min

در کدام کشورها مردم بیشتر سیگار می کشند؟

از هر پنج بزرگسال، یک نفر (20٪) در جهان سیگار می کشد.

 

اما در کجای دنیا سیگار کشیدن بیشتر رایج است؟

در جدول زیر سهم بزرگسالان 15 ساله و بالاتر را مشاهده می کنید که سیگار می کشند. پنج کشور وجود دارد که بیش از 40 درصد مردم آن سیگار می کشند. سه جزیره اقیانوس آرام و دو جزیره در بالکان هستند:

کریباتی (47٪) ؛

مونته نگرو (46%) ؛

یونان (43%) ؛

تیمور (43%) ؛

نائورو (43%).

اندونزی، روسیه، بوسنیف هرزگوین و صربستان (39%) ، و شیلی (38%) ده مورد اول را تکمیل کردند.

مکان هایی که افراد زیادی در آن سیگار می خرند، در دو منطقه جمع شده است. جنوب شرقی آسیا و جزایر اقیانوس آرام و اروپا -به ویژه منطقه بالکان- به استثنای فرانسه (33%) ، آلمان (31%) ، و اتریش (30%).

در برخی از کشورها افراد بسیار کمی سیگار می کشند: در اتیوپی ، غنا ، پرو و هندوراس کمتر از 5 درصد سیگار می کشند.

عوامل متعددی بر شیوع سیگار تأثیر می گذارد. یکی رفاه است: اگر به رابطه بین شیوع سیگار و درآمد نگاه کنیم، متوجه می شویم که کشورهای ثروتمند بیشتر سیگار می کشند . اما همانطور که در این رابطه مشاهده می کنید تفاوت های بسیار زیادی در هر سطح درآمد وجود دارد.

نرخ سیگار کشیدن در بسیاری از کشورها بالا است، اما ما بر اساس تجربه می دانیم که این می تواند به سرعت تغییر کند. بسیاری از کشورهای پردرآمد امروزی میزان سیگار کشیدن را بسیار کمتر کرده اند و کاهش چشمگیری را شاهد بوده اند. در سال 2000، بریتانیا نرخ مشابهی با اندونزی امروز داشت – 38 درصد از بزرگسالان سیگار می کشیدند. از آن زمان، نرخ ها در بریتانیا به 22 درصد کاهش یافته است. افزایش، اوج و سپس کاهش سیگار کشیدن چیزی است که در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم .

تعداد سیگارهایی که در طی روز مصرف می شوند!

داده های زیر سهم بزرگسالان 15 ساله و بالاتر را نشان می دهد که هر روز سیگار می کشند.

بر اساس نموار زیر سیگار کشیدن روزانه بیشتر در اروپا و آسیا رایج است – بیش از 20 درصد از بزرگسالان در اکثر کشورهای این مناطق روزانه سیگار می کشند.

سیگار کشیدن بر اساس جنسیت

3 min 2 copy min

چه کسانی بیشتر سیگار می کشند، مردان یا زنان؟

بیش از یک سوم (35٪) مردان جهان سیگار می کشند. در مقابل تنها بیش از 6 درصد از زنان سیگار میکشند. در اینجا اطلاعات مربوط به مردان آمده است. اینجا برای زنان.

تقریباً در همه کشورها این حقیقت وجود دارد که مردان بیشتر سیگار می کشند. در نمودار ما سهم مردان سیگاری (ترسیم شده در محور y) را در مقایسه با همان معیار برای زنان زن (ترسیم شده در محور x) مشاهده می کنیم.

خط خاکستری در طرح نشان دهنده برابری در شیوع است: کشورهایی که در آنها سیگار کشیدن در مردان بیشتر دیده می شود، بالاتر از این خط قرار دارند و کشورهایی که زنان بیشتری در آن سیگار می کشند در زیر قرار دارند.

ما می بینیم که تقریباً همه کشورها بالای خط خاکستری قرار دارند، به این معنی که سهم بیشتری از مردان سیگار می کشند. اما چند استثنا وجود دارد: در جزیره اقیانوس آرام ، نائورو ، 43 درصد از زنان در مقایسه با 37 درصد از مردان سیگار می کشند. میزان سیگار کشیدن در دانمارک و سوئد تقریبا هیچ تفاوت جنسیتی نشان نمی دهد.

در بسیاری از کشورها – به ویژه در سراسر آسیا و آفریقا – تفاوت ها بسیار زیاد است. ما این کشورها را در سمت چپ دور می بینیم ، جایی که میزان سیگار کشیدن برای زنان بسیار پایین است – به طور معمول کمتر از 5%. در اندونزی، 76٪ مردان سیگار می کشند اما تنها 3٪ از زنان. در چین 48٪ مردان در مقابل 2٪ زنان هستند و در مصر نیمی از مردان سیگار می کشند در حالی که تقریباً هیچ زن (0.2%) سیگار نمی کشد.

وقتی نقشه سیگار کشیدن در بین زنان جهان را نیز مشاهده می کنیم ، این را می بینیم: در اکثر مناطق آفریقا و آسیا ، نرخ بسیار پایین است.

مصرف سیگار به ازای هر فرد سیگاری

میزان سیگار کشیدن نه تنها با شیوع جمعیتی که سیگار می کشند، بلکه با شدت سیگار نیز تعیین می شود. این میزان به عنوان میانگین تعداد سیگار مصرف شده توسط افراد سیگاری اندازه گیری می شود.

در داده زیر تفاوت میانگین تعداد سیگارهای مصرف شده توسط سیگاری ها در سراسر جهان در روز مشاهده می شود.

در بسیاری از مناطق آسیا، اروپای شرقی، آمریکای شمالی و اقیانوسیه، متوسط مصرف سیگار به ازای هر فرد حدود 20 تا 25 نخ سیگار در روز است. اما این نرخ در سراسر آمریکای لاتین، آفریقا و اروپای غربی کمی پایین تر است.

دیدگاهتان را بنویسید